5 Mac 2015

Praktikal life updtes

alhamdulillah, 
sedar tak sedar tinggal lagi sehari sahaja waktu untuk tamatkan praktikum untuk Diploma pendidikan awal kanak-kanak di UPSI. haih mcm xsangka semuanya akan beerakhir, lepas nie kena cari kerja sementara tunggu Hari Konvoksyen bulan 9 nanti ;) after that kena fikir untuk masa depan pulak, insyaallah.

esyh.. stop2 pk yg tuh dulu..
so now just pk untuk selesaikn semua pasal praktikal, mcm2 lagi xsiap. Dengan rph nya, refleksinya, jurnalnya n tesisnya.. alahai, mudah2 han siap la semuanya insyaallah. Cerita mengenai praktikal life mesti terfikir mcm2 yang terjadikan? sama ada manis mahupun pahit, sama ada ianya best mahupun tidak best, sama ada.. eh eh.. hahahah :) Praktikal life ateyn so far so good, alhmdlllah Allah pertemukan ateyn dengan insan2 yang baik di Tadika Nasyrah. walaupun ada yang terasa hati jgn risau itu sebagai cabaran dan dugaan hidup lumrah segalanya.

banyak yang diperoleh dari praktikal,
dari mendapat pengalaman tentang kanak-kanak, Tadika, malah dapat juga mengenal sikap kawan2 sama ada yang baik, tidak baik, makan kawan, juga komunikasi sesama guru. semua itu sangat penting bagi ateyn.. sebab dalam hidup kita diberi pilihan sama ada nk yang baik atau yang nk xbaik kn?? im right? heheh its up to you.. insyaallah Allah beri pertunjuk


Akhir kata, ateyn just mampu berdoa agar diberi kesempatan agar diberi peluang untuk mencuba sesuatu yang baru dan dikurniakan insan2 yang baik, pemurah untuk mengkongsikan segala pengalaman dan ilmu2 yang diketahui untuk masa hadapan kelak, amin..

assalamualaikum..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan